}

Пошук у блозі

ДЕНЬ ЧИТАННЯ КНИГ. ЧИТАЄМО РАЗОМ!

6 вересня світова спільнота відзначає День читання книжок. 
 Насправді в наш час люди читають дуже багато – повідомлення, стрічка новин, улюблені блоги… Але книги ніщо не замінить. Адже читання має просто неймовірну кількість плюсів.
Про користь читання книжок говорити у 21 столітті зайве, та хочеться згадати американську експертку Жордін Кормьєр, яка виділяє чотири безсумнівні переваги читання книг:
  • Читання книг стимулює розумову діяльність людини, покращує пам'ять і підвищує творчий потенціал. Книжка може надихнути на створення проєктів, ідей або отримання будь-якого іншого цінного досвіду.
  • Читання допомагає розширити словниковий запас і підвищити інтелектуальний рівень. Відчуваючи себе компетентним у різних питаннях, людина стає більш впевненою у своїх силах і підготовленою до будь-яких життєвих викликів.
  • Читання книг розвиває соціальні навички і здатність до співпереживання. Занурюючись в незнайомі ситуації і знайомлячись з різними персонажами на сторінках книг, людина розширює рамки власних поглядів і починає краще розуміти інших людей.
  • Читання – це своєрідна форма релаксації, яка допомагає боротися зі стресом і поганим настроєм. Книга здатна одночасно і активізувати мислення, і розслабити, відволікти від проблем.
Читання “вмикає” мозок
    Іспанські вчені довели, що читання стимулює наш мозок таким чином, ніби ви переживаєте прочитаний досвід у реальному житті. До прикладу, коли ми читаємо про корицю, то мозок думає ніби ви дійсно вдихаєте аромат цієї спеції.
    В той же час французькі науковці з’ясували, що після прочитання певних виконаних дій (“Павло кинув м’яч”) тіло стимулює моторну кору, рухову частину мозку.
    “Якщо ви читаєте про генетику - ви дізнаєтесь щось про гени. Якщо ви читаєте художню літературу - ви вивчаєте людей, інших та самого себе”, - вважає професор-емерит когнітивної психології університету Торонто Кіт Оатлі.
Книги - це каталізатор щастя.
    Вчені довели, що пережитий життєвий досвід робить нас набагато щасливішими, ніж матеріальні речі. Нещодавні досліддення показують, що продукти, які створені для покращення життєвого досвіду, такі як книги, є суцільними “ракетами” щастя.
    В той же час дослідники Університету Північного Техасу з’ясували, що літні люди, які продовжують читати у зрілому віці, є більш задоволені своїм життям.
Читання зменшує стрес.
    Британські вчені з університету Сассексу довели, що читання заспокоює краще, ніж прослуховування музики, прогулянка чи чашка гарячого чаю. Для того, аби зменшити стрес на 68% достатньо лише шести хвилин зосередженого читання. За це час скорочується серцебиття та полегшується м’язова напруга.
Запрошуємо Вас до шкільної книгозбірні, щоб відпочити та надихнутися на нові звершення.

Перший урок у новому 2021-2022 навчальному році

Перший урок у навчальному році — важлива подія для всіх учасників освітнього процесу. Немає різниці, в якому класі навчаються учні – перший урок завжди запам’ятовується дитині. Важливо, щоб початок нового навчального 2021-2022 року налаштував здобувачів освіти на навчання, дав їм достатню мотивацію та корисні роздуми. Цього року МОН України рекомендує педагогам присвятити Дню Незалежності України окремий урок на початку вересня. 30 років Незалежності України — привід не лише для святкування й гордості, але й для глибокої змістовної розмови. Що таке незалежність, хто такий громадянин, що вкладаємо у поняття «герой»?
      Пропонуємо вам добірку інформаційно-методичних матеріалів, які допоможуть педагогам ефективно організувати підготовку до проведення Дня знань і Першого уроку у 2021/2022 н.р. та сприятимуть формуванню патріотичних почуттів здобувачів освіти.
 
Розроблені інформаційно-методичні матеріали «30 років – 30 уроків» допоможуть педагогам ефективно організувати підготовку до проведення Дня знань і Першого уроку у 2021/2022 н.р. та сприятимуть формуванню патріотичних почуттів учнів. Запропоновані розробки доповнені елементамивізуалізації – відеонарисами про Україну та українців, виконаними у техніці пісочної анімації, що забезпечить їх творче використання.
Інформаційно-методичні матеріали  стануть у нагоді для подальшого використання в закладах освіти у процесі формування патріотичних почуттів та ціннісно орієнтованого навчання і виховання учнів.
 Інформаційні матеріали розміщені за посиланням:  

Додатково

У даному розділі представлено більше 200 конспектів для проведення Першого уроку у 2021 році. Усі конспекти Ви маєте можливість скачати у форматі (docx, word).  Окрім того до частини конспектів є можливість завантажити презентацію, відео та інший роздатковий матеріал.


 

 

Незалежній Україні - 30 років

30 років незалежності – знакова подія, тому що Україна – молода країна з багатовіковою історією. До своєї незалежності Україна йшла довгим шляхом. Її початком є існування Антської держави, державного об’єднання полян Русі, згодом об’єднання Руської держави з центром у Києві. З розпадом Київської держави традиції державності перейшли до Галицько-Волинського князівства. Далі було Литовсько-Руське велике князівство, у складі якого Київська і Волинська землі користувалися значною автономією.

У XVII ст. на території сучасної України починає формуватися Козацька держава. Понад сто років козаки боролися за незалежність України, але досягти її їм так і не вдалося. У XVIII ст. український народ втратив свою державність та опинився у межах двох імперій – Російської та Австрійської на наступних двісті років.
У XIX - на початку XX ст. зароджується і розвивається український національний рух, який привів до Української революції 1917-1921 pр. та відродження української державності. Формується Центральна Рада, яка своїм ІІІ Універсалом проголошує про створення Української Народної Республіки, а IV Універсалом оголошує незалежність УНР. У 1919 році Акт Злуки засвідчив соборність українських земель. Однак УНР, як держава, проіснувала не довго. Український народ втратив шанс мати власну державу до кінця ХХ ст.

Після серпневого путчу в Москві, 24 серпня 1991 року позачергова сесія Верховної Ради республіки проголосила незалежність України та створення самостійної держави – України. Це означало, що Українська держава має свою неподільну й недоторканну територію, на якій діють виключно Конституція і закони України.

Повну державну незалежність Україна здобула після проведення загальнонаціонального референдуму 1 грудня 1991 року, коли за її незалежність висловились 90,32% громадян.
Здобувши таку омріяну свободу й державність, уже покоління наших сучасників змушене відстоювати свободу та європейський вибір на революціях, а згодом – зі зброєю в руках захищати суверенітет і територіальну цілісність Української держави від зазіхань північного сусіда. 
За 30 років незалежності Україна подолала надзвичайно багато викликів.
Обов'язок кожного з нас - любити, шанувати і оберігати її - нашу Батьківщину, нашу Україну. Любов до рідного краю, повага до віковічних традицій свого народу є невмирущим джерелом духовності, моральності і культури суспільства. Але мало любити свій край - його треба знати.

Запрошую до пізнавальної подорожі "Дивовижна Україна"

Державний прапор - символ волі, могутності, слави і величі української нації.

23 серпня – День державного прапора України

Кожна нація, виборюючи незалежність та розбудовуючи державу, обирає символи своєї єдності, сили, свободи та честі. Найбільш шанованим серед таких для українців є Державний прапор України – один з трьох офіційних атрибутів, що позначають суверенітет держави. Державний прапор України – це наші гордість, гідність та незламність, це – вічно жива пам’ять про героїчне минуле, це – символ волі, могутності, слави і величі української нації.

Синій та жовтий кольори прапора – поєднання чистого, мирного безхмарного неба, що простягнулося над жовтим безмежжям хлібного лану – символу мирної праці й достатку, чим славилася наша Вітчизна споконвіку.

Свято встановлено «…На вшанування багатовікової історії українського державотворення, державної символіки незалежної України та з метою виховання поваги громадян до державних символів України…»

Державний Прапор – один із трьох офіційних державних символів, що символізують суверенітет держави. Державний Прапор України «являє собою прямокутне полотнище, яке складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого кольору, зі співвідношенням ширини прапора до його довжини 2:3».

У європейській геральдиці синій символізує великодушність, чесність, вірність і бездоганність. Жовтий (золотий) символізує знатність, могутність і багатство, а також чесноти: силу, вірність, чистоту, справедливість, милосердя і упокорювання.

Довідка

Українська національна традиція символічного відображення світу формувалася упродовж кількох тисячоліть. Використання жовтого та блакитного кольорів (із різними відтінками) на прапорах України-Русі простежується з часів прийняття християнства. Згодом ці два кольори набувають значення державних.

У середині XVII ст., після приєднання Гетьманщини до Російської держави, поширюються блакитні (сині) полотнища із золотими або жовтими зображеннями хрестів та інших знаків. З часів козаччини жовто-блакитне поєднання кольорів поступово починає домінувати на українських хоругвах, прапорах і клейнодах.

Першу спробу створити жовто-блакитний прапор із двох горизонтальних смуг приблизно такої форми, як тепер, здійснила Головна Руська Рада (орган, що представляв національний рух українського населення Галичини), яка почала боротьбу за відродження української нації. У червні 1848 року на міській ратуші Львова вперше був піднятий жовто-блакитний прапор.

Синьо-жовте поєднання кольорів остаточно сформувалося як єдино національне на початку XX ст. Поштовхом до поширення жовто-блакитної символіки стала Лютнева революція 1917 р. у Росії. 22 березня 1918 р. Центральна Рада прийняла Закон про Державний прапор республіки, затвердивши жовто-блакитний прапор символом Української Народної Республіки. 13 листопада 1918 р. синьо-жовтий прапор став і державним символом Західноукраїнської Народної Республіки. Він був затверджений на Підкарпатській Русі, а в 1939 р. – у Карпатській Україні.

24 серпня 1991 р. відбулося проголошення Акта про незалежність України, і над будинком Верховної Ради піднявся синьо-жовтий прапор.

У серпні 2004 р. Президент України підписав Указ № 987/2004 про встановлення Дня державного прапора України, який святкується щорічно 23 серпня.


Ми, громадяни України, повинні знати, поважати символи своєї Вітчизни і не дозволяти нікому поглумитися над ними. Пишатися тим, що маємо свою державу, свою мову, свої традиції і свої символи.
Ставлячись з повагою до державних символів України, ми віддаємо дань пам'яті героїчного минулого країни, шануємо непорушний зв'язок часів і спадкоємність поколінь, дбайливо зберігаємо культурні традиції українського народу.
То ж нехай синьо-жовтий стяг і надалі вселяє в серце кожного українця гордість та спонукає на нові подвиги заради своєї Батьківщини.

ПЕРЕЛІКИ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Міністерство освіти і науки надало переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих для використання закладами освіти у 2021/22 навчальному році.

Відповідний лист освітнього відомства спрямований на адреси місцевих органів управління освітою, а також закладів середньої та дошкільної освіти.

Переліки навчальної літератури на 2021/2022 навчальний рік

ЧИТАЄМО ВЛІТКУ: Література на літо для учнів 5; 6; 7; 8; 9 класів

Літні канікули дарують багато вільного часу для розвитку, розваг і відпочинку. Літо - це можливість помандрувати Україною і світом, приділити більше уваги своїм рідним та близьким, поспілкуватися з друзями. Літо - це найкраща пора для читання! Саме влітку у кожного є можливість поринути у захопливий світ книги, відкрити для себе нових героїв, познайомитися з творчістю нових письменників, і найголовніше - отримати справжню насолоду від читання!

Література на літо для учнів 5 класів

Література для позакласного читання 6 клас 

Література для позакласного читання 7 клас 

Література для позакласного читання 8 клас 


ЗДАЄМО ПІДРУЧНИКИ

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ, БАТЬКИ, УЧНІ!
Незабаром завершення навчального року, прошу Вас вчасно повернути до бібліотеки підручники та літературу з особистих формулярів.
 Велике прохання до учнів – повертати підручники до бібліотеки в належному стані та пригодними до використання.

 

   Дякую за розуміння!
 З повагою, бібліотекар.

Увага!
Обов’язково, батьки та учні!
ШКІЛЬНИЙ ПІДРУЧНИК: 
Правила користування фондом навчальної літератури розроблено у відповідності з Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу», «Положенням про мережу освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України», «Інструкцією про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури», «Типовими правилами користування бібліотеками в Україні». 
1. Перед початком навчального року бібліотекар видає підручники класним керівникам 1 – 11 класів на окремий формуляр класу.


2. Одержавши підручники, класні керівники разом із бібліотекарем мають вести облік виданих підручників на навчальний рік, обов’язково відмічаючи стан збереження підручників.


3. В кінці навчального року класний керівник разом з учнями повинен повернути підручники до бібліотеки в належному стані.


4. Педагогічний і учнівський колективи повинні проводити систематичну роботу щодо збереження бібліотечного фонду.


5. Учні 1-11 класів зобов’язані бережно ставитися до підручників і нести за них відповідальність.


6. При одержанні підручників з бібліотеки учень повинен переглянути їх і про виявлені пошкодження та дефекти повідомити бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на підручнику відповідну позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені у книгах дефекти несе користувач.


7. Якщо підручник має незначні пошкодження, учень повинен сам відремонтувати його.


8. Учень, який втратив або зіпсував підручник, повинен повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, визнаним бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю.


9. За втрату або псування підручників з фонду бібліотеки учнем відповідальність несуть його батьки.


10. Учень, який порушує Правила користування фондом навчальної літератури, позбавляється права користуватися бібліотекою на той термін, поки не буде здійснена заміна зіпсованого чи загубленого підручника.


11. Видача підручників користувачам, які не являються учнями та працівниками даного навчального закладу не здійснюється.